zaterdag 3 september 2011

Zdravejte!

Ondertussen ben ik drie dagen in het mooie en zonnige Bulgarije. Van woensdag op donderdagnacht ben ik aangekomen in Kostandenets. De vlucht en de taxirit zijn goed verlopen. Siebe en ik waren wel heel erg moe, maar onze taxichauffeur reed heel gezwind vooruit en had bij de lange wachtrij aan de brug tussen Roemenië en Bulgarije het eerste plaatsje gekregen. Na een tasje soep en een glaasje rosé kon ik genieten van mijn mooie kamer en super goed bed. Ik slaap hier echt heel erg goed!
Ondertussen bezocht ik Razgrad om er het Bulgaarse eten te proeven, inkopen te doen in de supermarkten (Ze hebben hier alles en sommige merken komen overeen. Klagen over het eten hoef ik hier zeker niet te doen), een paar winkeltjes te bezoeken en om kennis te maken met mijn stageplaats.
Woensdag volgt mijn eerste stagedag, want maandag en dinsdag zijn het hier feestdagen. Voor zover ik al weet is het op mijn stage de bedoeling dat ik langs verschillende scholen ga en met de kinderen en jongeren daar werk. Wat dat werken inhoud, zal ik woensdag wel merken. Mijn stagebegeleidster lijkt me een hele toffe en maandag of dinsdag neemt ze Siebe en mij mee om Razgrad beter te verkennen.
Vandaag kocht ik in Razgrad ook een Bulgaarse simkaart. Als je mij heel graag wilt bereiken, dan kan dat op het volgende nummer: 0035896/25.62.72. Ik weet hoeveel het voor mij kost (en dat valt zeer goed mee!) om jullie te sms'en. Hoeveel jullie moeten betalen weet ik eigenlijk niet. Maar er is ook nog altijd Facebook en Skype!
Ik hoorde dat jullie dit weekend ook heel mooi weer verwachten, dus lijkt het me niet te sadistisch om te zeggen dat het hier heerlijk weer is en er voor ons een hittegolf aan de voordeur staat. Er staat hier een zwembad in de tuin, die voor de nodige afkoeling zal zorgen. Het huis is trouwens prachtig, later zal ik er eens foto's van tonen. En zoals verwacht is Bulgarije schitterend en heb je hier super uitzichten. Nu is het avond en horen we enkel het geluid van de krekels en af en toe een koebel...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten